Problemy ze wzwodem po odstawieniu sterydów – co robić?

Cena za pięknie i szybko wyrzeźbione ciało może być bardzo wysoka. Panowie, którzy decydują się na odstawienie sterydów anabolicznych, zmagają się z licznymi efektami bocznymi. Przywrócenie równowagi w organizmie może trwać wiele tygodni. Powrót do pełnej sprawności wymaga pomocy lekarza.

Sterydy anaboliczne pomagają uzyskać lepsze rezultaty w zakresie wzrostu tkanki mięśniowej. Panowie, którzy chcą szybko osiągnąć efekt w postaci umięśnionej, atrakcyjnej sylwetki, sięgają po nie nawet pomimo świadomości skutków ubocznych. A tych jest wiele. Wśród nich jednym z najtrudniejszych dla mężczyzny są zaburzenia erekcji.

Sterydy – wróg męskości

Umięśnione, męskie ciało może być atrakcyjne zarówno dla kobiet, jak i dla samych panów, ambitnie rzeźbiących własną sylwetkę. Niestety, w rzeczywistości sterydy anaboliczne są istnym zabójcą prawdziwej męskości. W trakcie suplementacji hormonalnej może wydawać się, iż z poziomem testosteronu u mężczyzny jest wszystko w porządku. Jednak dostarczanie hormonów z zewnątrz w istotny sposób zaburza naturalną produkcję testosteronu.


Po odstawieniu sterydów nie tylko obniża się popęd seksualny, ale też pojawiają się zaburzenia erekcji. Na forach internetowych można znaleźć wypowiedzi nawet dwudziestoletnich mężczyzn, przerażonych zupełnym brakiem możliwości osiągnięcia wzwodu i odbycia stosunku seksualnego. Oprócz utraty popędu płciowego i zaburzeń erekcji, może pojawić się łysienie, trądzik czy ginekomastia.

Problem, który nie mija

Większość panów rezygnuje z suplementacji hormonalnej, gdy tylko zauważy pierwsze efekty uboczne. Niestety, potem jest już tylko gorzej. Zażywanie sterydów anabolicznych trzeba przerwać, ponieważ powodują one spustoszenia w całym organizmie. Jednak zachodzące w nim procesy nie powracają do normy od razu. Nieraz musi minąć nawet wiele tygodni, zanim gospodarka hormonalna zacznie prawidłowo funkcjonować.


To bardzo trudny czas dla mężczyzny. Szczególnie młodego, dla którego sprawność seksualna jest jednym z wyznaczników własnej wartości. Niektórzy popadają w depresję lub wracają do zażywania sterydów. Nawet jeśli wykazują silną wolę, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy lekarza. Dzięki odpowiednio dobranym lekom pomoże on przywrócić naturalne mechanizmy w męskim organizmie.

Leczenie problemów ze wzwodem

Lekami pierwszego rzutu przy zaburzeniach wzwodu są tabletki z sildenafilem lub innymi substancjami czynnymi z grupy inhibitorów fosfodiesterazy typu 5 (PDE5). Wśród nich za najskuteczniejsze uznaje się Viagrę i Kamagrę. Wykazują się one silnym działaniem, dlatego lekarze najczęściej przepisują młodym mężczyznom dawkę minimalną. Po ocenie efektu terapii mogą zdecydować się na zwiększenie dawki lub zmianę leku na inny.


Aby organizm szybciej poradził sobie z efektami ubocznymi odstawienia sterydów, warto zadbać o ogólne zdrowie. Zbilansowana dieta obfitująca w produkty bogate w cynk, żelazo, magnez, witaminy A, C i E pomoże uzupełnić niedobór testosteronu. Regularna aktywność fizyczna wzmocni układ krążenia i podniesie ogólną kondycję organizmu. Przywrócenie równowagi po odstawieniu sterydów może trwać długo, ale jest osiągalne – warto jak najszybciej zadbać o swoje zdrowie i seksualność.

Czy ten post był pomocny?

0 / 5. Vote count: 0

Oceń post jako pierwszy!

O autorze

lek. med. Artur Krajewski

Od ponad 20 lat zajmuję się diagnozowaniem i leczeniem zaburzeń męskiego układu płciowego, problemów z impotencją oraz niepłodnością. Jestem absolwentem Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Doświadczenie zdobywałem zarówno w Polsce, jak i za granicą. Prowadzę również własny gabinet urologiczno-andrologiczny w Warszawie. Nieustannie podnoszę swoje kompetencje uczestnicząc w kursach i szkoleniach związanych z leczeniem zaburzeń erekcji, w czym się specjalizuję.

Polecane opracowania medyczne na temat skuteczności viagry:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *